SCHNEEEEEEE - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Ruben Bloemsma - WaarBenJij.nu SCHNEEEEEEE - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Ruben Bloemsma - WaarBenJij.nu

SCHNEEEEEEE

Door: Ruben Bloemetje

Blijf op de hoogte en volg Ruben

28 Januari 2015 | Zweden, Umeå

Heej, er ligt hier nu heel veen schneeee! super tof ;D heb een paar foto's toegevoegd van de schneeee. Al heeft het vandaag een beetje gedooid, er ligt nogsteeds veel schneee :D
ja dus, de meeste internationale studenten van afgelopen semester zijn nu naar huis vertrokken, en er zijn nieuwe bij gekomen. Deze keer geen extra duitsers :) wel 2 fransen, 1 belg en 1 nederlander. allemaal chille studenten, dus ik vind het wel prima. de nederlander doet ook aan boogschieten, dus dat is wel gezellig ^^.
Verder heb ik weer een aantal parties meegemaakt hier. waaronder een fresskalation (combinatie van het duitse woord: fressen en eskalation, wat vreten en escalatie betekent), oftewel met een internationale studenten samen eten, iedereen neemt dan iets zelfgemaakts mee en meestal hebben we veel eten over wat de volgende dag dan voor de lunch gebruikt kan worden :) afgelopen weekend was ik uitgenodigd voor een mexicaans dinner party. Het idee was dat iedereen met een mexicaans wrestling mask mexicaans eten ging eten en daarna dus bier drinken en naar Skogis (het gebouw van de studentenvereniging waar dus ook gefeest kan worden). De studentenvereniging had die avond een feesje bij Skogis, maar dat mexicaanse feesje was niet door hun georganiseerd. Er waren dus alleen maar zweedse bij dat mexicaanse feesje, die uiteraard ook alleen maar zweeds praatte. Beetje jammer dus, daarom vond ik het feesje niet echt geweldig. Later die avond toen we dus bij Skogis waren was ik weer bij de internationals dus dat was wel weer gezellig :)
Ik heb inmiddels besloten dat ik mij gewoon niet meer voeg bij groepen zweedse mensen, omdat zij verwachten dat ik zweeds kan praten wat ik niet kan en zo is er ook niks aan.
Afgelopen maandag was weer een pizza dinner bij Skogis, was heel gezellig. Verder bestaat er ook nog studie, wat niet al te moeilijk is alleen moet ik een saai boek lezen waar ik dus wat moeite mee heb :p maar gaat goed komen. Aankomende vrijdag is er een 'summer party' het idee is dat omdat het hier zo koud en donker is we zelf maar een zonnig feesje gaan houden. oftewel iedereen wordt verwacht in zomer kleding en zonnebrillen, en ik hoop dat ze de verwarming goed aan hebben staan dan xD.
Verder heb ik wel goed contact met een Zweeds-Finse student hier, genaamd, Matti. Tijdens pasen hebben wij 10 dagen 'vrij' en mag ik met matti en zijn matties mee naar hun summer house in noord finland. Dat wordt heel gaaf denk ik. Er is geen stroom en elektrischiteit daar, wel heel veel SCHNEEE. Misschien gaan er ook snowmobiles mee. daar moeten we dus zelf voor hout, eten, water en al dat soort dingen zorgen. bij dat zomerhuisje zijn we dan voor ongeveer 4 dagen, en daarna jawel gaan matti en ik waarschijnlijk naar een SKI GEBIED in noord zweden ;D. Awesome.

  • 29 Januari 2015 - 13:42

    Bram:

    Ruben,

    Leuk! Wat een leven zeg. Sneeuw, feesten en de studie niet al te moeilijk. Daar teken je toch voor! Tja, alleen dat saaie boek... Och, als het maar niet zo ingewikkeld is als "Geld verdwijnt" moet ook daar door te komen zijn.

    Groetjes,

    Bram

  • 29 Januari 2015 - 14:00

    Ruben Bloemsma:

    Haha, het boek "Geld verdwijnt" had ik meer motivatie voor om te lezen dan dit boek in ieder geval ^^.

  • 30 Januari 2015 - 18:14

    Maarten:

    Tsja Ruben, prachtig een andere wondere wereld, mooie bussen hebben ze daar trouwens ook :-)

    Klinkt allemaal goed, met pasen naar Noord Finland, dat is weer 'ns wat anders als naar de meubelboulevard...
    Gaat zo voort!
    Groetjes Maarten

  • 30 Januari 2015 - 20:59

    Femke:

    Heee Ruben,

    Wat gaaf zo veeell schneeee .
    Sluit me een beetje aan bij wat opa schrijft.
    Wat een leventje heb je toch . Veel schneeee, veel feestjes al dan niet geslaagd (suffe chauvinistisch Zweden beetje jammer zo onaangepast).
    En gemakkelijke studie . Wat wil je nog meer. Cijfer al terug v tentamen wat je hier bij de HAS maakte?
    Fijn dat Matti zijn naam eer aan doet en ook echt je Matti is.
    Dat zomerhuis klinkt als een uitdaging. Houd de beren op afstand ...

    Weet je al hoe je rond 30 april met je tijd en activiteiten zit? Zou je dan wel ergens eens willen opzoeken daar. Eventueel in het zomerhuis

  • 30 Januari 2015 - 21:06

    Femke:

    Zie dat mijn bericht afgebroken is op het einde.

    Iig veel plezier met de summerparty vanavond!
    Liefs mama

  • 31 Januari 2015 - 12:59

    Ruben Bloemsma:

    hahaha, ja de bussen rijden op tijd, zelfs met al deze sneeuw! :))

    Hmm 30 april heb ik gewoon studie, maar verder nog niks gepland :) dus je bent welkom dan ^^

  • 31 Januari 2015 - 18:05

    Marion:




    Hoi Ruben,
    Leuk artikel van jouw hand. Het is misschien een idee om van de daglicht lampen neer te zetten als zonnetje.
    Goed tegen de depridonkerte.
    Heel veel lol en Schneee. Marion

  • 01 Februari 2015 - 17:30

    Ruben Bloemsma:

    Heej, bedankt.

    Heb geen last van de depridonkerte hoor :) bovendien wordt het weer meer licht iedere dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Ruben

Dit is inderdaad mijn tweede profiel. Ik ben het wachtwoord en mail adres van mijn vorige profiel vergeten, hehe.

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1888
Totaal aantal bezoekers 6467

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 12 Juli 2016

Umeå, de stad van de toekomst (haha)

Landen bezocht: