Eerste paar dagen in Umeå - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Ruben Bloemsma - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Umeå - Reisverslag uit Umeå, Zweden van Ruben Bloemsma - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Umeå

Door: Ruben Bloemetje

Blijf op de hoogte en volg Ruben

26 Augustus 2014 | Zweden, Umeå

Hej allemaal,

Jawel mijn eerste blog. Ik heb ook een aantal foto's erbij gedaan voor een betere indruk :D
Dus, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen dus begin ik maar bij het begin ^^. nadat het vliegtuig geland was ging ik mijn tas ophalen (didn't see that coming). Ik werd gelukkig opgehaald van het vliegveld door een vriendin van mijn huisgenoot, superchill. Zij was ook superchill. Haar auto was ook superchill, oude rode volvo helemaal vies van het bos. ze liet me een aantal dingen zien, waaronder het appartement. WAUW wat een vet appartement. ze zij ook al dat veel mensen jaloers zijn op dit apartement. Het is ook precies een stijl waar ik super van hou. Volgens mij mag ik mijn huisgenoot wel, maar zie hem pas in oktober ofzo :P. Lekker ruim en chill. Mijn kamer is ook niet zo klein als verwacht en ik kan alles er precies in kwijt dus perfecto.

De omgeving is heel anders dan in Nederland. Heel veel ruimte en bos. De weg naar de SLU lijkt sprekend op een hoenderloo park haha. De huizen enzo zijn niet echt mooi maar de omgeving wel vind ik zelf. Ik heb vandaag een verkenningstocht gemaakt, ben in de richting van de SLU gaan fietsen en willekeurige afslagen genomen, uiteindelijk wist ik niet meer waar ik was, maar heb wel veel leuks gezien. Zoals een groot meer met mooie natuur eromheen. Dat meer ligt redelijk dicht bij mijn kamer, super chill dus. Uiteindelijk ben ik wel aangekomen bij de SLU. Maar ik vond het een heel onduidelijk gebouw. Weet nog steeds niet waar de hoofdingang is, maar ik weet in ieder geval wel in welke richting ik moet fietsen als de introductie begint haha.

Verder ken ik nog niemand hier, dat is nog wel jammer. Ik hoop dat de mensen chill zijn. Zo ja: dan wordt dit een awesome tijd. Het weer lijkt op Nederland momenteel. Maar schijnt dat het afgelopen zomer hier een hele tijd 30 graden is geweest haha. Volgens Malin, het meisje dat me ophaalde, is het hier in de winter heel koud en in de zomer heel warm, ideaal dus.

Ik wil nog even in gaan op het gezegde dat Zweedse meisjes allemaal blond en knap zijn. Ik heb veel knappe meisjes gezien, dat sowieso. Maar ze zijn lang niet allemaal blond en knap!! ROWAUWR LEUGENS. Dus, in het centrum van Umeå bijvoorbeeld viel het vies tegen. Het centrum viel sowieso tegen haha.

Wat ik tot nu toe gedaan heb: op mijn kamer gechilled, boodschappen, de buurt verkend, erachter gekomen dat ik voor alle papierzaken die ik wil regelen eerst een swedish personal number nodig heb, behalve voor het aanvragen ervan gelukkig.

Wauw wat schrijf ik veel. de 28e begint introductie, dus denk dat ik dit weekend weer wat post.

Take care,

Ruben

  • 26 Augustus 2014 - 22:00

    Jasper:

    Vet man! En wat zie ik daar voor een mooie gitaren aan de muur.
    Mag je daar ook op spelen? =P
    Nog ff een T achter alle campusbordjes schrijven en dan kan het schooljaar beginnen!

  • 26 Augustus 2014 - 22:08

    Ruben Bloemsma:

    XD

    Hij heeft niks over de gitaren gezegd, maar ik laat ze lekker hangen en speel op mijn eigen gitaar voor de zekerheid haha.

  • 26 Augustus 2014 - 22:53

    Janneke Scholten:

    Wow huis en omgeving ziet er zeker goed uit!
    Voor de knappe mensen moet je maar naar Noorwegen komen, echt niet normaal 80% is blond èn knap! ^^
    Veel plezier in de introductie, geloof me dan leer je genoeg mensen kennen ;)

  • 27 Augustus 2014 - 13:20

    Mama:

    Wat ziet dat er goed uit daar. Had ook zo Eindhoven kunnen zijn ,....
    Fietsen geen probleem, geen berg te bekennen?
    Heel benieuwd morgen naar je introductie en de mensen die je daar gaat ontmoeten.
    Succes !

    Liefs

  • 27 Augustus 2014 - 14:47

    Ruben Bloemsma:

    Haha ik ben blij dat je het naar je zin hebt Janneke ^^. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd met mijn interesse voor de welcome activities van de aankomende 2 weken, dus ben benieuwd hoe het er aan toe gaat :)

    Er is 1 flinke heuvel tussen mijn wijk en het centrum haha, best vervelend maar goed voor je conditie.

    danke ^^

  • 27 Augustus 2014 - 19:26

    Maarten:

    Hé Ruben goet idee dit gedoe op waar.ben.jij.nu!!
    Het meer is inderdaad mooi, ook je kamer trouwens. Heb je een fiets??
    Helaas had je dus in Noorwegen moeten zijn, .... Maar wie weet Zweden is groot en er gaan ook vast veel buitenlanders (Noren en zo) studeren..

    Ben benieuwd hoe introductie bevalt!
    Groetjes

  • 28 Augustus 2014 - 14:23

    Bram:

    Ook Zweedse meisjes verven hun haar!
    Benieuwd naar je verdere avonturen en vooral hoe de studie bevalt.
    Grietjes en succes gewenst,

    Bram

  • 28 Augustus 2014 - 14:26

    Bram:

    Die Grietjes moet je niet verkeerd begrijpen: Ik bedoelde natuurlijk "Groetjes".

  • 28 Augustus 2014 - 20:07

    Ruben Bloemsma:

    Haha snap ik opa ^^.

    Ik gebruik nu een fiets van mijn huisgenoot :). hij is er voorlopig toch niet en als hij er is schijnt hij voornamelijk te wandelen. Maar toch ben ik op zoek naar een eigen fiets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Umeå

Ruben

Dit is inderdaad mijn tweede profiel. Ik ben het wachtwoord en mail adres van mijn vorige profiel vergeten, hehe.

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6495

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 12 Juli 2016

Umeå, de stad van de toekomst (haha)

Landen bezocht: